bool(false)
^

Returinformation

Återkalla ditt köp eller beställt fel produkt?

Kunden har rätt att returnera produkter som kunden inte önskar behålla inom 14 dagar (ångerrätt). Ångerrätten omfattar inte specialprodukter och kundunika föremål eller profilprodukter.

Vid retur av en vara som kunden inte önskar behålla (ångerrätt) ska en retursedel utfärdad av Kontorsshop.se bifogas och varan ska returneras i originalskick och i obruten förpackning. Returfrakten betalas av kunden.

Om du vill byta ut en vara kan du enkelt göra det genom att returnera den till oss och beställa en ny på Kontorsshop.se.

Har du fått en defekt produkt, en vara med transportskada eller en felaktigt levererad vara?

Eventuella defekter i produkten ska rapporteras inom 7 dagar efter att felet upptäckts. Synliga transportskador ska anmälas till föraren och noteras på fraktsedeln omedelbart vid mottagandet för att kunna göra anspråk till Kontosshop.se

Kostnader för returfrakt av defekta produkter, fellevererade produkter och transportskador står Kontorsshop.se för efter godkändd reklamation. Retursedel och fraktsedel utfärdad av Kontosshop.se ska medfölja returvarorna. Det ingår att Bring hämtar returen på plats.

Om du har ett konto kan du enkelt anmäla returer och reklamationer under mina beställningar.

  1. Logga in på "Mitt konto"
    Gå under "Mina beställningar" och "Beställningshistorik + Spåra din beställning + returnera produkt."
    Klicka på symbolen "SE BESTÄLLNING" med ett "förstoringsglas". Här väljer du vilken produkt/artikel du vill returnera genom att klicka på den gröna pilen "Returnera produkt"
    Fyll i formuläret och klicka på Fortsätt..
    Eller kontakta vår kundtjänst på [email protected] .

Om du inte har ett konto.

Kontakta oss för att rapportera returer, klagomål och få fraktdokument. Kontakta oss på [email protected] så hjälper vi dig.

Observera att det kan ta upp till 5 arbetsdagar efter att returen når vårt lager för oss att börja handlägga ärendet. Vi gör allt vi kan för att hantera din retur så snabbt som möjligt.

Fel som inte anmäls inom ett år från det att produkten levererats till kund kan inte göras gällande. För konsumenter gäller alltid tvingande konsumentlagstiftning.