bool(false)
^

Kundservice

Frågor och svar

Jag har lagt min beställning, vad händer nu?
  • Dag 0: Du får ett mejl om att vi har mottagit din order inom ett par minuter.
  • Dag 0-1: Din beställning packas.
  • Dag 0-2: Ditt paket är på väg och du får ett spårningsnummer till din mejl.
  • Dag 1-3: Ditt paket kommer fram.
*Beställningar som läggs fredag efter kl. 13.45, skickas följande måndag.
 
Leveranstid Företag
Leverans av lagervaror till företag: 1-2 arbetsdagar med PostNord - fri frakt för ordrar över 695kr exklusive moms, annars 89kr + moms. Leverans sker till den angivna leveransadressen. PostNord gör 2 st utkörningsförsök, därefter hamnar er order på närmsta ombud.
 
Leveranstid Privatpersoner
Leverans av lagervaror till privatpersoner: 1-3 arbetsdagar med PostNord - fri frakt för ordrar över 695kr exklusive moms, annars 89kr + moms. Leverans sker till närmsta ombud. Det går ej att välja ombud. 
 
Beställningsvaror - skickas från tillverkaren
 
Produkter som är beställningsvaror, skickas från tillverkaren eller specialprodukter, framgår leveranstiden på respektive produkt i webbshoppen. 
  • Dessa produkter kan även ha begränsad returrätt vilket innebär att tillverkarna har olika regler för att skicka tillbaka en vara. 
  • Tillverkaren väljer sina egna fraktbolag vilket innebär att vissa inte levererar till ett ombud, endast till dörren av den angivna leveransadressen. 
Kontakta oss för mer information. Skicka gärna ett mail till [email protected]
 

Hur returnerar jag en vara?
Kontorsshop.se erbjuder 20 dagars returrätt på lagervaror från den dag du har mottagit din order.  Observera att varan måste vara i obruten förpackning samt i säljbart skick.

Ångerrätten omfattar inte specialprodukter, kundunika artiklar. Inte heller artiklar markerade med "Begränsad returrätt" omfattas av ångerrätten. Artiklar med begränsad returrätt är varor som normalt inte lagerhålls såsom beställningsvaror, icke lagerlagda artiklar eller artiklar som inte ingår i ordinarie sortiment.

Vid retur ska retursedel utfärdad av kontorsstop.se medfölja och produkten ska återsändas i originalskick och i obruten förpackning. För att erhålla retursedel ska du meddela kontorsshop.se via ”Mitt Konto” eller kontakta kundtjänst på telefonnummer 0771 10 30 40 eller e-post: [email protected] Returfrakt betalas av dig, om inget annat avtalas.

Har ni mottagit de varor jag returnerat?
Det kan ta upp emot 14 arbetsdagar innan vi får in och behandlar returer. När returen är registrerad kommer vi att kreditera beloppet till det kort (konto) som du använde när du gjorde beställningen. Om detta inte är möjligt (t ex pga att kortet avvisas eller inte längre är giltigt) gör vi en banköverföring och då vill vi att du kontaktar kundservice och ger oss dina bankuppgifter.

Önskar du en annan vara?
Det görs enkelt genom att lägga en ny beställning och din nya vara skickas inom 1-2 arbetsdagar. Returnera den vara som inte passade med retursedeln. När vi har fått in din retur kommer vi att kreditera ditt konto. 
 
Jag vill reklamera min vara.
Skulle du uppleva fel med din vara kan det vara grund för en reklamation. Du kan läsa mer om hur du går tillväga för att reklamera en vara här under rubriken Försäljnings- och leveransvillkor.