bool(false)
^

Kundtjänst

Frågor och svar

Beställningar av lagervaror som sker helgfri vardag före kl. 13.30, packas och skickas samma dag.

Jag har lagt min beställning, vad händer nu?
Dag 0: Du får ett mejl om att vi har mottagit din order inom ett par minuter.
Dag 0-1: Din beställning packas.
Dag 0-2: Ditt paket är på väg och du får ett spårningsnummer till din mejl.
Dag 1-3: Ditt paket kommer fram.

*Beställningar som läggs fredag efter kl. 13.30, skickas följande måndag.

Leverans till företag:
Leveranstid av lagervaror är 1-2 arbetsdagar till den angivna leveransadressen. Fri frakt för ordrar över 695kr exklusive moms, Vid ordervärde under 695 kr exkl.moms debiteras frakt med 89 kr exkl. moms. Det görs 2 st utkörningsförsök, därefter returneras din order. Om ordern går i retur kan vi ta ut returkostnad. Avgiften avser frakt och omkostnader.

Leverans till privat adress:
Leveranstid av lagervaror är 1-2 vardagar till närmsta ombud. Det går ej att välja ombud. Fri frakt för ordrar över 869 kr inkl. moms. Vid ordervärde under 869 kr debiteras frakt med 111 kr inkl. moms. Om kunden inte hämtar ut sin order hos ombud innan liggtiden gått ut kommer Kontorsshop.se att debitera kunden 312,50 kr inkl. moms. Avgiften avser frakt och omkostnader.

Beställningsvaror - skickas direkt från leverantören

Produkter som är beställningsvaror, skickas från tillverkaren eller specialprodukter, framgår leveranstiden på respektive produkt i webshopen. 
Dessa produkter kan även ha begränsad returrätt vilket innebär att tillverkarna har olika regler för att skicka tillbaka en vara. 
Tillverkaren väljer sina egna fraktbolag vilket innebär att vissa inte levererar till ett ombud, endast till dörren av den angivna leveransadressen. 
Kontakta oss för mer information. Skicka gärna ett mail till [email protected]

Hur returnerar jag en vara?
Kontorsshop.se erbjuder 14 dagars returrätt på lagervaror från den dag du har mottagit din order. Observera att varan måste vara i obruten förpackning samt i säljbart skick.

Ångerrätten omfattar inte specialprodukter, kundunika artiklar omfattas av ångerrätten. Artiklar med begränsad returrätt är varor som normalt inte lagerhålls såsom beställningsvaror, icke lagerlagda artiklar eller artiklar som inte ingår i ordinarie sortiment.

Vid retur ska retursedel utfärdad av kontorsstop.se medfölja och produkten ska återsändas i originalskick och i obruten förpackning. För att erhålla retursedel ska du meddela kontorsshop.se via ”Mitt Konto” eller kontakta kundtjänst på e-post: [email protected] Returfrakt betalas av dig, om inget annat avtalas.

Har ni mottagit de varor jag returnerat?
Det kan ta upp emot 14 arbetsdagar innan vi får in och behandlar returer. När returen är registrerad kommer vi att kreditera beloppet till det kort (konto) som du använde när du gjorde beställningen. Om detta inte är möjligt (t ex pga att kortet avvisas eller inte längre är giltigt) gör vi en banköverföring och då vill vi att du kontaktar kundservice och ger oss dina bankuppgifter.

Önskar du en annan vara?
Det görs enkelt genom att lägga en ny beställning och din nya vara skickas inom 1-2 arbetsdagar. Returnera den vara som inte passade med retursedeln. När vi har fått in din retur kommer vi att kreditera ditt konto. 
 
Jag vill reklamera min vara.
Skulle du uppleva fel med din vara kan det vara grund för en reklamation. Du kan läsa mer om hur du går tillväga för att reklamera en vara här under rubriken Försäljnings- och leveransvillkor Försäljnings- och leveransvillkor.