bool(false)
^

Returinformation

Ångrat ditt köp eller beställt fel produkt?

Kunden har rätt att inom 20 dagar returnera produkter som kunden inte önskar behålla (ångerrätt). Ångerrätten omfattar inte specialprodukter och kundunika artiklar eller profilprodukter.

Vid retur av produkt som kund inte önskar behålla (ångerrätt) ska retursedel utfärdad av Kontorsshop.se medfölja och produkten ska återsändas i originalskick och i obruten förpackning. Returen lämnas in till Posten och returfrakt betalas av kunden.

Vill du byta ut en vara gör du det enkelt genom att returnera den till oss och beställa en ny på Kontorsshop.se.

Mottagit defekt produkt, produkt med transportskada eller fellevererad produkt?

Eventuella fel på produkten ska reklameras inom 7 dagar från det att felet upptäckts. Synlig transportskada ska anmälas till chauffören och noteras på fraktsedeln direkt vid mottagandet för att kunna göras gällande mot Kontorsshop.se.

Kostnader för returfrakt av defekta produkter, fellevererade produkter och transportskador står Kontorsshop.se för efter godkänd reklamation. Retursedel och fraktsedel utfärdad av Kontorsshop.se måste medfölja returgodset. Det ingår att Posten hämtar returen på plats.

Har du konto kan du enkelt anmäla retur och reklamation under mina beställningar.

  1. Logga in på "Mitt Konto"
  2. Gå in under "Mina Beställningar" och "Orderhistorik + Spåra din Order + Returnera Produkt."
  3. Klicka dig vidare på ”SE ORDER” symbolen med ett "Förstoringsglas." Här väljer du vilken produkt/artikel du vill returnera genom att klicka på den Gröna Pilen ”Returnera Produkt”
  4. Fyll i formuläret och klicka på Fortsätt..
  5. Eller kontakta vår kundtjänst på [email protected] så hjälper vi dig.

Har du inte konto, kontakta oss för att anmäla retur, reklamation och erhålla frakthandlingar. Kontakta oss på [email protected] så hjälper vi dig. 

Observera att det kan ta upp till 5 arbetsdagar efter det att returen nått vårt lager tills vi börjar att bearbeta ärendet. Vi gör allt vi kan för hanterar din retur så fort som möjligt.

Fel som inte reklameras inom ett år från det att produkten levererades till kunden kan inte göras gällande. För konsumenter gäller vid var tid gällande tvingande konsumentlagstiftning.